Trading-Stocks.de

Normale Version: Interactive Brokers
Du siehst gerade eine vereinfachte Darstellung unserer Inhalte. Normale Ansicht mit richtiger Formatierung.

cloudatlas

US Akten Feed schon wieder weg.
Tweet von 16:15 Uhr:

We have experienced a significant failure in multiple segments of a highly resilient data storage system. We have engaged the vendor for analysis and recovery. Many services have already been restored and the remaining services are expected to be available promptly. We apologize.

https://twitter.com/IBKR/status/1335966052430344195
Die Wellen schlagen bei IB nun doch ein bisschen hoeher.
Diejenigen die immer noch keinen Zugang haben koennen sich ja mit re-tweeten die Zeit vertreiben.
Zur Kommunikationspolitik brauch man nix zu sagen.....

https://twitter.com/search?q=%23interact...yped_query

Lanco

Na ja, ich kann mich nicht erinnern, schon einmal in dem Ausmaß von einem Ausfall betroffen gewesen zu sein.
Wer da "heiße" Positionen offen hat und die nirgendwo anders neutralisieren kann, wird wohl eher unruhig sein.

Auf der anderen Seite musste das ja mal kommen. Die letzten Wochen gefühlt immer wieder irgendwo kleinere Problemchen, nicht wirklich ernst, aber störend vorhanden.
Man könnte sagen, es hat sich was angekündigt.... Rolleyes  Vielleicht kiriegen die das (für mich) heute noch hin, sonst eben morgen oder so.

Was mich am meisten stört ist, dass ich nichts zu tun habe. Meine Frau schaut mich schon komisch an Dunce-cap



Schöne Grüße

Spreadtrader

Announcement Regarding Today's Partial Outage

Dear Clients,

Some of you experienced service interruptions or outages today due to a failure in IBKR’s systems, which are built upon a sophisticated “High Availability” data system provided and serviced by a leading technology vendor. The system was specifically designed to minimize the likelihood of the kind of technology failure that we experienced and it has performed well to date. Nonetheless, it did not work as expected today.

We worked with the vendor to identify the issue and began restoring our systems shortly before the open for trading on the US markets. Most clients were able to access most services by late morning and we brought remaining services online over the rest of the trading day.

Any technology can fail, and we take the quality and resiliency of our systems very seriously. We will incorporate the vendor’s analysis into our own independent assessment of today’s partial outage to make it even more unlikely that it could occur again in the future.

Interactive Brokers prides itself on its advanced trading platform and appreciates the faith you have placed in us. We are dedicated to ensuring that we can provide you with the cutting edge and reliable brokerage service that you should always expect from IBKR.

Milan Galik
CEO, Interactive Brokers

cloudatlas

schon wieder Störungen Mad

cloudatlas

ich kotz ab! Saftladen, was ist da nur bei IB los!!!
(08.12.2020, 09:39)cloudatlas schrieb: [ -> ]ich kotz ab! Saftladen, was ist da nur bei IB los!!!

Bei mir scheint das System zu funktionieren.

[attachment=6754]

cloudatlas

läuft jetzt wieder, aber IB hat mich schon wieder Kohle gekostet.  Mad

epcopal

Hat sich schon jemand durchgerungen zu IBIE zu wechseln?
Obwohl IBIE noch gar nicht existiert.
Die Politiker machen alles nur komplizierter.
15 neue Msg im Messagecenter, so simpel ist es ja dann doch nicht.
Gebe mir noch einige Tage Zeit.