RE: Interactive Brokers
| 08.03.2023, 17:42 (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 08.03.2023, 17:45 von Ste Fan.)
Manche beschweren sich hier ja was den Kundenservice von IB angeht - nur wenn es mal richtig erst wird ist IB doch ein Broker auf den man sich - zumindest gerade meine Erfahrung - verlassen kann
Das Theater bei Boerseneroeffnung am 24.01.23 haben einige ja mitgekriegt.
Ich war live dabei - dank gesetzten Stops
Beschwerde an IB geschrieben, bisschen hin und her ge-mailed und IB hat die Sache letzendlich mit NYSE sauber geregelt
Das Theater bei Boerseneroeffnung am 24.01.23 haben einige ja mitgekriegt.
Ich war live dabei - dank gesetzten Stops
Beschwerde an IB geschrieben, bisschen hin und her ge-mailed und IB hat die Sache letzendlich mit NYSE sauber geregelt
Zitat:Dear Mr. XXX,
In response to your complaint filed on 27 January 2023 regarding the technical issue with the NYSE in your IBKR account on January 24, 2023, Interactive Brokers (..) filed a NYSE Rule 18 Claim Notification form with the New York Stock Exchange ("NYSE") on your behalf.
NYSE Rule 18, Compensation in Relation to Exchange System Failure, states the Exchange's Division of Floor Operations must determine 1) a valid order was accepted by the exchange's systems; 2) the valid order was executed during an exchange system's failure as defined by NYSE Rule 18; 3) resulted in sustained loss by member organization; and 4) the member organization provided oral notice by the market opening on the next business day following the system failure......
Pursuant to NYSE Rule 18, the Exchange's Division of Floor Operations has agreed to credit your account for the total amount of x USD. We have already received the credit for this from NYSE, thus we will post the credit to your account. Please note that pursuant to Rule 18(e), all determinations made pursuant to Rule 18 are final.
...